Veilig en met plezier kunnen blijven hockeyen

Als je veilig en met plezier wilt blijven hockeyen, helpt het om al jong de juiste oefeningen te leren. Het vraagt heel wat van lichaam en geest om tijdens de groei blessurevrij te sporten. En voor de jeugd, zeker voor jonge kinderen, wil je dat de oefeningen vooral leuk zijn, zodat plezier voorop blijft staan. Ook als het om een goede warming-up gaat.

Dat dit niet altijd goed vanzelf goed gaat, blijkt wel uit de cijfers. In 2016 bezochten 6.400 hockeyers met een blessure een SEH-afdeling van een Nederlands Ziekenhuis. Daarmee staat Hockey op de vierde plaats wat betreft het aantal SEH-behandelingen voor sportblessures. Door dit programma aan te bieden, dagen we jou en je spelers uit om altijd een goede en gevarieerde warming-up te doen. Uit onderzoek weten we dat je daarmee de kans op blessures een stuk kleiner maakt.

Niet alle blessures zijn te voorkomen, maar wel veel. Als een speler fit, geconcentreerd en vaardig is, is de kans op ernstige blessures minder groot. Als trainer ben je de aangewezen persoon om je spelers de benodigdheden bij te brengen. Daarom hebben we voor VeiligheidNL en de KNHB een warming-up programma ontwikkeld, speciaal voor hockey.

Fase 1: voorbereiding

0-4 minuten

Fase 2: motorische vaardigheden

4-8 minuten

Fase 1: voorbereiding

8-12 minuten

Download de app

Beschikbaar voor iOS en Android

Download in de App Store

Download in Google Play Store

Warming-up Hockey Jeugd is een initiatief van VeiligheidNL in samenwerking met KNHB. De inhoud is verzorgd door VeiligheidNL, KNHB, MEdicort Sport & Orthopedic Care, Bureau SportZorg, Hoogenboezem en het Athletic Skills Model.


NIEUWSBRIEF

Gratis elke maand het laatste nieuws, actuele ontwikkelingen, interessante artikelen en opvallende berichten rondom het Athletic Skills Model op een rij in je mailbox.